De drieling omnibus

De drieling te paard
De drieling runt een koffieshop
De drieling mee op kamp

Het is een leuk en een gezellig boek. De verhalen geven echt een gevoel van vakantiesfeer. Thema's als liefde, vriendschap, jaloezie en vertrouwen keren steeds terug in ieder verhaal. Spannende momenten worden afgewisseld met komische situaties. De schrijfster houdt er een goede eigen schrijfstijl op na in de tegenwoordige tijd. Ook weet ze de sfeer van drie kibbelende meiden goed over te brengen in het verhaal. Daarnaast komen de drie verschillende karakters van de drieling goed naar voren.

Er staan ook een aantal aardige tekeningen van Charlotte Leene in. Het is mij wel een raadsel waarom sommige illustraties niet zijn geplaatst bij de betreffende bladzijde. De drieling Ineke, Marieke en Janneke, wonen bij drie verschillende families maar in de vakanties zijn ze altijd bij elkaar en beleven diverse avonturen.

De drieling te paard
Ze krijgen een uitnodiging om te helpen op de paardenboerderij Het Hoefijzer. Het grote nieuws is dat Ineke sinds een tijdje paard rijdt, terwijl ze eerst schrik had voor paarden. Haar vorderingen op Het Hoefijzer gaan uitstekend vooruit. Er loopt daar alleen een verdachte stalknecht rond en ze vertrouwen hem voor geen meter. Daar op de boerderij hebben ze een paard waar ze heel erg trots op zijn, Dancing Lady genaamd. Plotseling wordt zij ontvoerd. Zou de stalknecht er soms iets mee te maken hebben?

De drieling runt een koffieshop
Marieke en Ineke laten zich door Janneke overhalen om twee weken te helpen in een koffieshop, omdat de eigenaar naar het ziekenhuis moet voor zijn amandelen. Al gauw leren ze dat een koffieshop runnen meer inhoudt dan alleen rond rennen met een dienblaadje. Wat doe je bijvoorbeeld met lastige klanten? Om nog maar te zwijgen over de geheimzinnige dingen die daar gebeuren.

De drieling mee op kamp
Dit keer gaan ze mee op een kennismakingskamp voor brugklassers. Bij het idee alleen al krijgt Janneke pretoogjes tot ongenoegen van haar zussen. Die zijn namelijk veel te bang dat ze alleen maar gaat lol trappen met de brugklassers in plaats van helpen. En zou ze zich kunnen beheersen?

De drieling omnibus

Trix van Brussel

Kluitman