De kracht van uw metabolisme

Persoonlijk vind ik dit medisch boek een van de betere qua inhoud. Het is duidelijk en eenvoudig geschreven waardoor iedereen het functioneren van zijn eigen lichaam beter zal begrijpen. Het onderwerp gaat over de stofwisseling processen van het lichaam waarbij de nadruk wordt gelegd hoe het tegenwoordig komt dat we last hebben van overgewicht en een vertraagde metabolisme. Dit komt door het feit dat we tegenwoordig veel meer geraffineerde koolhydraten zijn gaan eten omdat ons huidige voedsel vaak voorbewerkt is.

Geraffineerde koolhydraten zitten in brood, koekjes, suiker, pasta, en rijst. De geraffineerde koolhydraten zorgen voor een glucose piek in het lichaam wat weer de aanmaak van insuline triggerd. En deze combinatie zorgt voor extra energie en als deze niet wordt gebruikt, wordt het opgeslagen als vet in het lichaam. Daarnaast zijn er andere factoren die ervoor zorgen dat er een vertragend metabolisme optreed, waaronder light producten, vertraagde schildklier, de schimmel candida albicans, en bepaalde medicijnen. De auteur helpt de lezer om deze punten beter te begrijpen en hoe je ernaar kunt handelen in je eigen voordeel.

Ik vond het heel erg leerzaam om te lezen. Het begrip metabolisme, hoe dat nu functioneert snap ik veel beter. Eventuele moeilijke medische termen worden uitgelegd. Het boek heeft echter één nadeel, het is heel erg Amerikaans geschreven. Hiermee bedoel ik dat de auteur heel erg in de herhaling valt met zijn uitleg over de vertraagde metabolisme en de oorzaak/gevolg van obesitas, soms zo erg alsof je debiel bent. In die zin kan het boek zelf wat afslanktips gebruiken

De kracht van uw metabolisme

Frank Suerez

Free Choice Benelux B.V.