Drakenogen

Op geraffineerde wijze heeft de auteur de bekende historische figuren en feitelijke informatie tot leven weten te wekken in zijn fictieve verhaal waarbij een dierenarts en draken eigenlijk een hoofdrol spelen. Alle heftige situaties spelen zich rond 1900 van de vorige eeuw af. De sfeer van toen in hun manier van denken c.q. hun levenswijze van de historische figuren zijn geloofwaardig in het boek beschreven.

In het begin moet je als lezer wel even aan je aandacht erbij houden door de uitgebreide verhaallijntjes die later in het verhaal cruciaal bij elkaar komen. Vanaf dat moment kon ik het boek niet meer aan de kant leggen en heb ik de rest in één middag uitgelezen.

Wie zou er nou niet jacht maken op draken als je wist dat ze nog bestonden? Daar gaat het verhaal in feite over. Over de mythe dat draken nog bestaan wordt door de personages in het verhaal goed levendig gehouden, met als gevolg dat er een paar premiejagers zijn die de legende over de draken volledig uitpluizen in de hoop er een heleboel geld mee te verdienen door een achterhaalde belofte.

Eens bestond er in Mexico een ondergrondse stad La Chinesca genaamd. Deze ondergrondse stad was vaak de plek voor een stiekeme handelsroute van verboden handelswaren zoals alcohol en opium. Dit alles was in handen van de heerser Pi Ying die de vreemde hobby erop nahield om een draak als huisdier te houden. Maar met zijn draak leken de laatste dagen geteld.

De heerser Pi Ying betrapte een dierenarts op diefstal en dwong hem om zijn ongelooflijke draak beter te maken anders werden zijn handen afgehakt...

Ik zou echt zeggen Harry Potter uit de geschiedenis met een mogelijkheid voor het volgende deel. Geen idee of het verhaal vervolgd wordt.

Drakenogen