Het vergeten testament – De kinderen van Ji 1

Met dit boek had ik wat op start problemen omdat het verhaal begint met de geschiedenislijn van de voorouders die ik helemaal niet zo boeiend vind. Ik begrijp waarom de auteur hiervoor gekozen heeft omdat de vloek van generatie op generatie is overgegaan, maar de vele namen van de generaties zorgen voor verwarring binnen het verhaal. Hierdoor heeft het boek een rommelige start en daardoor twijfelde ik of ik wel verder wilde lezen, maar inmiddels heb ik daar geen spijt van, nu ik de eerste twee delen heb gelezen. Ik vraag me serieus af wanneer het derde deel uitkomt.

Een aantal erfgenamen zijn (De ouders van diverse hoofdpersonages) ontvoerd door onbekenden. Maar om nog grotere duistere redenen worden de kinderen van de ontvoerde ouders aangevallen en worden er diverse pogingen ondernomen om ook hen te ontvoeren. Meer door geluk dan wijsheid weten de kinderen de demonen en moordenaars te weren en te overleven.

Het is een zeer uiteenlopend gezelschap die noodgedwongen op de vlucht moeten gaan om aan hun aanvallers en ontvoerders te ontkomen. Waaronder een jonge vrouw die altijd als een prinsesje is behandeld, een jongen die met regelmaat een zeer agressieve stem in zijn hoofd hoort, een grootvader met zijn zwijgzame en afwezige kleindochter die de ontvoering van haar ouders zag gebeuren maar het niet kan vertellen, een vertaler, een barbarenprins en een twijfelachtige priester en een gozer die de aanwijzingen in het testament van zijn moeder opvolgt. Zullen zij allen hun ouders terugvinden?

In de serie van ‘De kinderen van Ji' is ook verschenen:

• Het vergeten testament
  • De barbarenkoningin