Leeuwenmoed - Spirit animals 6

Het boek had ik nieuw gekocht bij de website Bol.com omdat ik de serie compleet wil houden. Bij ontvangst bleek dat het boek beschadigd was. Dat wil zeggen op diverse bladzijdes zaten verticale scherpe vouwlijnen over de volledige bladzijdes. Ik dacht eerst dat het maar een vouwlijn was maar tegen het einde van het boek waren het er best veel. Onacceptabel voor een gloednieuw boek. Dus ik had Bol een mail gestuurd dat ik het desbetreffende boek wilde ruilen voor een ander. De volgende morgen had ik al gelijk antwoord en ik krijg een ander exemplaar toe gestuurd en het beschadigde artikel hoefde ik niet eens terug te sturen. Dat is nog eens service!

Zoals je kunt verwachten van deze serie was de spanning weer om te snijden. Alleen tegen het einde van het verhaal vond ik de grote drama bijna voorspelbaar en niet echt verrassend. Los van het feit dat ik het ongeloofwaardig vind dat Abeke na 6 delen nog steeds zo naïef en goedgelovig zou zijn. Dat zou betekenen na alle dingen die ze heeft meegemaakt geen persoonlijke ontwikkeling zou hebben doorgemaakt. Dat is gewoon niet realistisch.

Abeke en Meilin zijn gevangen genomen door de verslinder en kunnen daarom niet helpen bij het bemachtigen van de leeuwentalisman. Daarom staan Connor, Rolan en Tarik er alleen voor. Maar uit een onverwachte hoek krijgen e toch nog hulp. Pas later zal blijken hoe cruciaal deze hulp zal zijn. Zullen de drie mannen het voor elkaar krijgen om de talisman te bemachtigen? En zullen Abeke en Meilin hun gevangenschap overleven?

Van de Spirit Animals serie is verschenen:
  1. Vechten voor je leven
  2. Op de vlucht