Mini shopaholic - Becky’s ondeugende dochtertje

Ik snakte even naar een humoristisch verhaal en daarom had ik dit boek gepakt uit mijn kast. Aan ‘Shopaholic in alle staten’ had ik leuke herinneringen uit de shopaholic serie. De auteur is er weer in geslaagd om een boek vol zelfspot met het hoofdpersonage Becky en haar omgeving te realiseren. In die zin wordt de lezer niet teleurgesteld maar als je op zoek bent naar een spannende actie moment, die zit helaas niet in het verhaal.

Hoe dramatisch kan een peuter nou eigenlijk zijn in het leven van een ouder? Nou volgens Luke (de vader van Minnie) heel erg en meent een gedragsdeskundige te moeten inschakelen. Ik ben heel blij dat het geen kind van mij is en zorgeloos kan genieten van haar gigantische drakenstreken, die soms werkelijk tenenkrommend zijn, waarbij je je doodschaamt als ouder zijnde.

Dit verhaal onderstreept nog eens op een leuke en creatieve manier hoe een peuter het leven van de ouders kan beïnvloeden. Bovendien lijkt het me niet ideaal om met je gezin bij je ouders in te wonen, wat het geval is bij Becky en Luke. Dit zorgt natuurlijk voor de nodige wrijvingen binnen alle gezinsleden totdat de situatie vanzelfsprekend escaleert.

Het organiseren van een fuif voor je partner klinkt helemaal niet zo moeilijk toch? Totdat je het ingewikkelde leven van Becky en het sociale leven van Luke kent. Dan is niets meer wat het lijkt. Becky wil graag bewijzen tegenover haar vrienden dat ze zonder hun hulp en in haar eentje een feest kan organiseren. Natuurlijk gaat dit fout en het dreigt een echte ramp te worden…

Sophie Kinsella

Overamstel Uitgevers

9789044346183