Nachtrijder - De laatste wachter 3

Dit is het derde deel van de serie ‘De laatste nachtwachter’. Pas nu wordt het voor de lezer duidelijk wat er precies bedoeld wordt met het begrip ‘De laatste nachtwachter’. Aanvankelijk dacht ik dat dit het laatste deel zou zijn, gezien het gesloten einde van het verhaal, maar volgens de auteur komt er nog een vierde deel waarin Evelien het heel zwaar gaat krijgen.

Mijn eerste reactie is hoe kan ze het nog zwaarder krijgen dan op dit moment waarbij zij iedereen van de wachters heeft verloren? Al dan niet door haar schuld. Ook Cleo lijkt ze kwijt te raken. Miguel haar steun en toeverlaat in de wachters gemeenschap laat ook het leven. Ze staat er nu letterlijk alleen voor. Ze mag dan wel haar moeder hebben teruggevonden, ze heeft er echter weinig aan omdat zij geen wachter kwaliteiten heeft. Met als gevolg dat ze haar dochter niet kan begrijpen. Zelfs de lezer blijft verslagen achter. De wanhoop druipt van het verhaal af.

Om haar moeder te redden moest ze de poort openzetten. Dit heeft ze gedaan zonder te beseffen wat ze vrij heeft gelaten. Pas later komt ze erachter dat de Wilde Jacht hierdoor is vrijgekomen, de meest schrikbare grote groep demonen die je kunt bedenken. Hoe meer de demonen kunnen verwoesten en meer slachtoffers kunnen maken, hoe stekker en agressiever zij zullen worden.

Het laatste restje wachters zullen moeten samenwerken om het tij te kunnen keren. Maar Evelien wordt gezien als een verrader van de wachters omdat ze de poort open heeft gezet. Zal ze in staat zijn om haar eigen troep op te ruimen?

In deze vierluik zijn verschenen:
  • Sevenster
  • Wolfsbloed