Sevenster - De laatste Wachter 1

Hoewel het verhaal voor jong volwassenen bedoeld is, kon ik het zelf niet aan de kant leggen omdat het zo spannend was. Ik had het binnen enkele dagen uit. Het verhaal mag dan wel onschuldig beginnen, tegen het einde van het boek is daar niets meer over. En dat geldt ook voor het hoofdpersonage Eveline dat een onschuldig leventje leidde. Ze moet ineens met spoed volwassen worden ook al begrijpt ze niet waarom.

Het is heel goed geschreven en de auteur heeft daarnaast een andere mooie schrijfstijl aangenomen als Eveline haar dromen, of liever gezegd haar nachtmerries, beleeft die een cruciale rol spelen binnen dit verhaal. Op een pakkende manier weet de schrijfster de spanningsboog steeds verder op te voeren. Het verhaal heeft een goed open einde en belooft een spannende serie te worden. Een echte aanrader voor wie van fantasy en goede spookverhalen houdt.

Zal ze (Eveline) Jelle zoenen? Het hoort bij het spelletje Dare or Truth, maar eigenlijk wil ze niet ook al is hij de knapste jongen uit de klas. Ze krijgt een nieuwe opdracht: glaasje draaien om geesten op te roepen. Ze doet het toch ondanks dat haar pleegmoeder Chantal het verboden heeft omdat ze zo gevoelig is.

Daarna ziet ze allemaal vreemde wezens en geesten. Ze heeft geen idee wat ze met haar gave aan moet. Ze wist niet eens dat ze deze gave had. Bovendien is ze haar geheugen kwijt voor haar 10e jaar. Het lijkt wel of er jacht op haar wordt gemaakt sinds ze haar gave heeft. Gelukkig heeft ze haar allerbeste vriendin Cleo bij die zich opwerpt als haar persoonlijke beschermengel. Wat zou er toch bedoeld worden met de boodschap: De wachter is wakker – kom naar huis?

In deze vierluik zijn verschenen:
  • Sevenster
  • Wolfsbloed