Vossenhuid

De auteur heeft alle middelen gebruikt om de lezer op verschillende manieren op de hoogte te brengen van zijn verhaal. Door middel van een fabel, krantenartikels, persoonlijke brieven en natuurlijk diverse personages. Hierdoor komt het verhaal goed tot zijn recht. De spanningsboog staat al meteen vanaf het begin strak gespannen en dat weet de schrijfster vol tot het einde. De eerste helft is spannend door de suggestieve informatie die gegeven wordt en de tweede helft juist door de acties die daar uit voorvloeien. Als jij van een dikke misdaadroman houdt, is deze zeker een topper.

Mevrouw Ailsa Lockyer-Fox wordt doodgevroren in haar tuin gevonden. Is het moord of is het een natuurlijke dood? Daarnaast vinden ze bloedsporen op haar terras. Haar echtgenoot wordt verdacht, maar wordt bij nader onderzoek vrijgesproken. De roddels over de moord blijven echter bestaan door een stel oude roddeltantes. Waarom spreekt James, haar echtgenoot, ze niet tegen? Wie geeft toch al die vele familiegeheimen prijs? Waarom heeft Ailsa toch haar kinderen onterft?

Waarom worden de vossen van mevrouw Ailsa Lockyer-Fox toch op gruwelijke wijze vermoord? Heeft dat soms iets te maken met de reizigers die net in het dorp zijn gearriveerd? Zit daar misschien ook de dader die de treitertelefoontjes pleegt naar James Lockyer-Fox?

Eenzaam en depressief begint James een speurtocht naar zijn verloren 'kleindochter'. Wat heeft zij te maken met de vele familiegeheimen? Uiteindelijk gaat James met zijn advocaat de strijd van de roddels aan. Dit leidt tot zeer verrassende conflicten in het verhaal.

Vossenhuid

Minette Walters

De Boekerij